Generációkutatás 2021. - Egy megosztott korosztály: ahányan vannak, annyifélék a 25 és 45 év közöttiek

 


Az aktív felnőttkor több korosztályát fogja át a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. ezer fős, reprezentatív generációs kutatása**. 

A 25 és 45 év közöttiekre kiterjedő, nagyszabású felmérés a megkérdezetteknek a munkájukkal és karrierjükkel, az élvezetet okozó tevékenységekkel, a környezetükkel, valamint a technológiai innovációval összefüggő attitűdjeit vette górcső alá. A kutatás legfontosabb megállapítása, hogy az Y-ok mellett fiatalabb X-ekből és idősebb Z-kből álló úgynevezett szendvicsgeneráció tagjai rendkívül megosztottak és sokféleképpen látják a világot.


A 25 és 45 év közötti korosztályt vizsgálta a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. reprezentatív generációs kutatása.

A vizsgált generáció ismeri és kedveli a fenntartható megoldásokat.

Nagyon nyitottak az innovációkra, az újdonságokra, és átalakulóban vannak náluk az élvezeti cikkek fogyasztásának szokásai is.

Mindez egybecseng a BAT “Egy jobb holnap” elnevezésű vállalati stratégiájával, hogy csökkentse üzleti tevékenységének egészségügyi hatásait és kevésbé káros* alternatívákat biztosítson a felnőtt fogyasztóknak, mint például a magyar piacon frissen bevezetett hevítéses dohányterméke.




Az élvezetekkel összefüggő attitűdökre is kiterjedő felmérés azt is megállapította, hogy a szendvicsgeneráción belül átalakulóban vannak az úgynevezett élvezeti cikkek fogyasztásának szokásai, bár az ártalomcsökkentés és egészséges életmód felé történő elmozdulás erőteljesen megosztja még a korosztályt. A megkérdezettek közül alig többen preferálják az alkoholmentest az alkoholtartalmú itallal szemben, szinte ugyanannyian választották az egészségesebb ételt az inkább finommal szemben és ez a feleződés tapasztalható a hagyományos és a kevésbé káros* dohánytermékeket választóknál is.




A kutatásból kiderül, hogy a 25-45 év közötti felnőttek számára fontos ugyan a környezettudatosság, de azért jól látszik az is, hogy a személyes érdekek több esetben felülírhatják ezt.

A szelektív hulladékgyűjtés kimagasló a körükben (72% ezt választja a vegyeset megjelölő 6%-hoz képest), a csomagolásmentes termékeket is többen részesítik előnyben, mint a csomagoltakat (42 vs 15%), az üveget a műanyagnál (57 vs 7%), a megújuló energiaforrásokat a kimerülőknél (60 vs 7%).

Éles döntési helyzetekben azonban fordul a kocka: a saját autó előnyt élvez az autómegosztással szemben (64 vs 11%), a saját gépjármű a tömegközlekedéssel (53 vs 13%), a nem bio termékek a biokkal szemben (68 vs 11%).

“Jelentős változások zajlanak a dohányiparban, a dohányipar jövőjét az innováció határozza meg, ez a folyamat pedig nagyon egybecseng a generációkutatásból is jól látható fogyasztói szokások változásával. A technológia, a generációs változások és az egészségügyi tudatosság példa nélküli lehetőséget biztosítanak arra, hogy a nikotinfogyasztás kevésbé káros* lehetőségeit tegyük elérhetővé a fogyasztók számára, ezért is lépett be a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. is új termékével a magyarországi hevítéses dohánytermékek piacára” – mondta Orosz Zoltán, a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: “minden előzetes várakozásunkat felülmúlta a termék hazai fogadtatása, a nemzetközi sikerek után itthon is az innovatív megoldásokra nyitott közönség kedvence lett”.

A teljes Generációkutatás eredményeiről, legfontosabb megállapításairól Gömöri András Máté színművész beszélgetett Dr. Zacher Gábor toxikológus főorvossal, Bereczky Enikő generációkutatóval és Sasvári Gabriellával, a Micra Market Research kutatási igazgatójával.


A beszélgetésről készült video itt érhető el:





*A bizonyítékok széles körére alapozva, és feltételezve, hogy teljes mértékben leszoknak a cigarettáról. Ezek a termékek nem kockázatmentesek, és függőséget okoznak.

** A 25 és 45 év közöttiekre kiterjedő, átfogó, ezer fős mintán és online zajlott generációs kutatás nemre, életkorra, iskolai végzettségre, településtípusra és régióra nézve egyaránt reprezentatív.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bedouin kozmetikumok a tevetej erejével

CIEN - A Lidl saját márkás dekorkozmetikumai

Ilcsi krémek- teszt