Magyar mérnökök egy világcégnél - Magyar mérnökök segítségével állt át a Tampax applikátorok új papír változatának gyártására a Procter&Gamble
Magyar mérnökök segítségével állt át a Tampax applikátorok új papír változatának gyártására a Procter&Gamble csömöri gyára, amely a vállalat legnagyobb női higiénés termékeket gyártó üzeme. Az új papír alapú applikátorokkal gyártott termékek a világ szinte összes országába eljutnak, és bevezetésükkel a vállalat 7,5 millió palacknak megfelelő mennyiségű műanyagot takarít meg évente.
A Magyarországon több mint három évtizede növekvő Procter & Gamble globális szinten közel 2 milliárd dollárt költ kutatás-fejlesztésre évente, nagyjából 50 százalékkal többet, mint legközelebbi versenytársa, és többet, mint a legtöbb versenytárs együttvéve. Évente legalább további 400 millió dollárt fektet be az alapvető fogyasztói kutatásokba, hogy új innovációs lehetőségeket fedezzen fel, és mintegy 20 000 kutatást végez több mint 5 millió fogyasztó bevonásával közel 100 országban. A folyamatos innovációk és termékfejlesztések nemcsak a fogyasztók életét könnyítik meg az olyan termékekkel, mint a Pampers, az Ariel, a Jar, a Gillette vagy az Oral-B, de hozzájárulnak a fenntartható fogyasztás növeléséhez is a szűz műanyag felhasználásának drasztikus csökkentésével és az újrahasznosított papírcsomagolások bevezetésével.
A brit Readingben a Gillette kutatói számos „elsőt” fejlesztettek ki a férfiak borotválkozási élményének javítására, mint például a Blue 11, az első kétpengés borotva 1976-ból, a Sensor Excel öt rugalmas bordával 1994-ből, a három pengés Mach 3 1998-ból, és a forgófejes Flexball 2015-ből. A readingi borotválkozást elemző laborba naponta 80, 18-66 év közötti férfi jár be, hogy a kutatók megfigyelhessék őket borotválkozás közben, és segítségükkel egyedi igényekre szabott megoldásokat fejlesszenek.
A németországi Schwalbach Global Scalp Experts kutatói már több mint 50 éve dolgoznak új samponokon és balzsamokon, a Pampers fejlesztői pedig rendszeresen 1500 szülőnek biztosítanak pelenkát otthoni tesztelés céljából.
A P&G számára a fenntartható innováció megteremtése elsődleges, folyamatosan csökkentve saját vállalati lábnyomát, és kiemelt céljuk ezt a termékeiket használó fogyasztók számára is megkönnyíteni. A K+F egyedülállóan fontos szerepet játszik az újrafeldolgozható összetevők, összetételek és csomagolások kifejlesztésében. Kutatóik folyamatosan életciklus elemzést végeznek a termékeken, hogy megállapítsák, milyen környezeti hatással bírnak.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése